15 anys intentant entendre alguna cosa

No som al 2010, som al 2025… I ara fa 15 anys que vam obrir les caixes amb els primers llibres de Saldonar.

Des de llavors i fins ara ens hem preocupat per estar al cas de les inquietuds i els neguits del nostre voltant, per seleccionar o encarregar originals que es proposessin, de manera directa i neta, orientar-nos una mica en el nostre món, confús per definició.

Si ara mirem enrere, la veritat és que no ens queixem gaire del que hem fet, tampoc de les equivocacions.

Continuem com el primer dia amb la mirada clara de qui tot ho vol saber, de qui tot ho vol descobrir, i amb l’obsessió pel joc net, per posar els fets per damunt de qualsevol altra consideració, com a palanca per provar d’acostar-nos a la veritat.

A partir d’ara no ens podem comprometre a gaire cosa més, la veritat, a res més que no sigui continuar situant la defensa dels nostres valors com a atribut de la marca Saldonar, amb l’esperança mai perduda d’ampliar el nombre de lectors dels nostres llibres. 

És per això que volem posar sobre la taula de nou, aprofitant aquest 15 rodó, 15 temes de llibres que hem publicat i que ens encanten. Aquests llibres no són els més venuts, i potser en tenim de millors, però sí que són una bona selecció que ens representa. I què voleu, ara que els recuperem tenim una petita punxada d’emoció que ens recorda el temps i l’energia que hem compartit amb els seus autors, i tot el que ens han permès saber i que no sabíem.

#1/Sa15onar · LA UTOPIA: Almenys ho vas intentar, d’Akash Kapur⁠


Vam tenir l’escriptor indi-americà Akash Kapur a Barcelona el febrer del 2023 per parlar-nos d’Almenys ho vas intentar, on explica l’experiència d’una ciutat utòpica a l’Índia, Auroville. 

Almenys ho vas intentar és un llibre que ens ajuda a creure en una vida plena, en comunió amb les idees pròpies, i que ens fa pensar al mateix temps en les dificultats per tocar amb les mans la utopia. Explora l’eix entre l’espiritualitat i la racionalitat i ens convida a preguntar-nos en quin punt ens hi trobem nosaltres.

En declaracions al digital Nació, Akash Kapur va destacar: "Avui en dia, hi ha un 'desig de desitjar', de recerca per trobar més significat a l'existència”.

I quin és el punt de partida d’Almenys ho vas intentar, considerat llibre de l'any pel New York Times i pel Wall Street Journal?: 

John Anthony Walker, fill d'una família establerta de la costa est dels Estats Units, i Diane Maes, una dona belga de cultura hippy, es van trobar a Auroville, una comunitat utòpica al sud-est de l'Índia on un grup de persones s'apleguen per buscar un sentit diferent a la vida, a finals dels seixanta. Tots dos moriran anys després. El 2004, Auralice (la filla de la parella) i Akash Kapur hi tornen per aclarir aquestes morts i s'integren en la comunitat.

A partir d’aquí, s’endinsa en un viatge per la utopia.

Tal com declarava Akash Kapur: “El llibre va acabar esdevenint una història sobre la comunitat d'Auroville i sobre els impulsos que porten a intentar dur a la pràctica utopies”.  

 

Més a Actualitat