La llum crepuscular

La llum crepuscular

Francesc Almela i Vives

Introducció i edició de Josep Ballester

Gènere  Poemes

Pàgines 162

Mides 13,3 x 21

Format Rústica cosida amb solapes

ISBN 978-84-19571-79-3

Compra el llibre 18,00 €

La llum crepuscular

Francesc Almela i Vives

Introducció i edició de Josep Ballester

La tria dels poemes que componen l'antologia La llum crepuscular respon, segons Josep Ballester, a la voluntat de presentar una mostra representativa de l'obra lírica de Francesc Almela i Vives, de recuperar els seus versos i de situar-los en el context que li correspon, al costat dels grans poetes de la nostra literatura.

Una bona part dels textos procedeix dels seus cinc llibres (L'espill a trossos, Joujou, La llum tremolosa, La columna i les rosesLes taronges amargues), dels quals s'ha fet una acurada selecció. Així mateix, aquest llibre inclou dues sèries ben poc conegudes, els quatre sonets de «Tetralogia il·licitana», que van obtenir el premi de l'Ajuntament d'Elx als Jocs Florals de Lo Rat Penat del 1958, i el llarg poema «Home», obra premiada amb la Flor Natural al mateix certamen el 1962.

En total són una seixantena llarga de poemes que poden ser una molt bona carta de presentació per als lectors que encara no tenen el gust de conèixer l'obra d'Almela i Vives, i també per a aquells que ja en tenen notícia i volen continuar valorant una trajectòria poètica molt rica.